| Wydrukuj

Wokół Trójmiasta ma powstać nowy odcinek drogi ekspresowej S6. Rząd planuje sfinansować go w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Zakończenie budowy jest planowane na 2024 rok. O inwestycji, podczas konferencji prasowej w Żukowie, mówili dziś Waldemar Buda, wiceminister inwestycji i rozwoju i Dariusz Drelich, wojewoda pomorski.

- To naprawdę dobra informacja dla Żukowa, powiatów kartuskiego, kościerskiego ale i pozostałych regionów naszego województwa (…). Ważne jest, że obwodnica połączy dwa strategiczne dla nas węzły komunikacyjne w Chwaszczynie i Starszynie.(…). Naszym celem jest by została oddana do użytku w najbliższej kadencji parlamentu i samorządu – podkreślił wojewoda.

W 2017 roku rząd przyjął politykę dotyczącą rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego. Dziś jeszcze bardziej chcemy rozwijać współpracę tych dwóch sektorów, czego przykładem jest obwodnica w ciągu drogi ekspresowej S6 – powiedział wiceminister inwestycji i rozwoju i pełnomocnik rządu ds. PPP Waldemar Buda .

Długość planowanej obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej to 31,7 kilometra, a koszt jej budowy wyniesie około 1,3 miliarda złotych netto. Trasa ma łączyć węzeł Chwaszczyno z węzłem Gdańsk Południe. Na tym odcinku powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa.

Przedsięwzięcie ma zostać sfinansowane w formule partnerstwa publiczno-prywatnego typu DBFO, co oznacza, że fundusze będą przeznaczone na projektowanie, sfinansowanie, budowę, eksploatację i utrzymacie obwodnicy.

Obecnie Ministerstwo Infrastruktury prowadzi konsultacje projektu umowy PPP z Eurostatem. Chodzi o to, by wynikające z umowy zobowiązania strony publicznej nie zwiększały długu publicznego. Wcześniej wstępną pozytywną opinię w tej sprawie wydał Główny Urząd Statystyczny. Ogłoszenie przetargu jest planowane na przełomie 2019 i 2020 roku, pod warunkiem że Eurostat również wyda pozytywną opinię. Na rok 2020 jest planowany wybór partnera prywatnego i zawarcie z nim umowy. Projektowanie i budowa obwodnicy są przewidziane na lata 2021-2024.

 


Ostatnio zmieniany: