| Wydrukuj

Ponad tysiąc osób, od połowy marca br., skorzystało już z naszej specjalnej infolinii w Wydziale Polityki Społecznej PUW w Gdańsku. O jej uruchomieniu zdecydował Wojewoda Pomorski Dariusz Drelich.

Klienci dzwonią w najróżniejszych sprawach.  W pierwszych tygodniach dominującym tematem było dostarczanie żywności osobom w kwarantannie, a także starszym, samotnym, tym którzy nie mogli liczyć na wsparcie rodziny, znajomych - mówi Katarzyna Stanulewicz, dyrektor Wydziału Polityki Społecznej. – Aktualnie dystrybucja żywności przebiega płynnie, bez zakłóceń.

Z czasem, zmieniły się też tematy, z którymi dzwonią klienci. Pytają o sprawy związane z otwarciem granic, przepisami dotyczącymi kwarantanny etc.
Bywa, że zamieniamy się w psychologów – dodaje Katarzyna Stanulewicz. – Wiele osób dzwoni, by po prostu porozmawiać, bo mają już dość odosobnienia.

Przypomnijmy, że w związku ze stanem epidemii, wszystkie gminy woj. pomorskiego, na polecenie wojewody, wyznaczyły pracowników, którzy telefonicznie (lista gmin i nr tel. w załączniku) informują i odpowiadają na pytania mieszkańców. W interwencyjnych przypadkach (codziennie godzinach 7.45 -18) można dzwonić na infolinię - 58 30 77 565 - Wydziału Polityki Społecznej PUW w Gdańsku.

Można dzwonić w sprawach:
- dostarczenia żywności dla osób starszych, samotnych, którzy nie mogą liczyć na wsparcie rodziny, znajomych etc.
- dostarczanie żywności dla osób i ich rodzin podlegających kwarantannie domowej
- pomocy społecznej (w tym pieczy zastępczej, ośrodków pomocy społecznej, ośrodków wsparcia placówek opiekuńczo-wychowawczych, domów seniora, domów pomocy społecznej, senior plus itd.).


Ostatnio zmieniany: