| Wydrukuj

Umowa na modernizację kolejnego odcinka linii kolejowej 229 między Glinczem a Kartuzami – podpisana. Inwestycja, warta 220 milionów złotych obejmie także przebudowę dworca w Kartuzach, który po remoncie wydłużony, będzie mógł obsługiwać dłuższe składy pociągów. Dodatkowo, wybudowana zostanie łącznica kolejowa.

Uroczystość z udziałem m.in. Marcina Horały, sekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Andrzeja Bittela - sekretarza stanu, pełnomocnika rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu, Dariusza Drelicha, wojewody pomorskiego, Ireneusza Merchela, prezesa PKP PLK i wykonawcy odbyła się w dziś w sali im. L. Kaczyńskiego PUW w Gdańsku.

- Kompleksowa modernizacja tej linii, łącznie z dworcem i przystankami to kolejna inwestycja zwiększająca dostępność komunikacyjną, szczególnie dla mieszkańców Kartuz. To także bardzo ważny projekt w skali całego regionu. Wierzę, że efekty tych prac zachęcą podróżnych do korzystania z kolei, która staje się coraz bardziej atrakcyjna i konkurencyjna wobec innych środków transportu – podkreślił wojewoda.

Trwają także prace przygotowawcze nad  nowymi liniami kolejowymi, w ramach programu inwestycyjnego Centralnego Portu Komunikacyjnego. - To zupełnie nowa linia z południa Polski do węzła Trójmiasto, która pozwoli skrócić czas przejazdu do Warszawy o godzinę – powiedział wiceminister Marcin Horała.

Cały układ kolejowy między Trójmiastem a Bydgoszczą ma być ukończony w 2026 roku. Ruch będzie poprowadzony zmodernizowaną i zelektryfikowaną linią z Gdyni przez Kościerzynę do Bydgoszczy. Aktualnie trwają prace projektowe. Po zakończeniu rozbudowy, pociągi pasażerskie pojadą szybciej (do 140 km na godzinę), a towarowe (do 120 km) nie będą już kursowały przez centrum Gdańska.


Ostatnio zmieniany: