Stacja Kartuzy zmieni się nie do poznania. O postępie prac, podczas konferencji prasowej, mówił wojewoda pomorski Dariusz Drelich.
- Na Pomorzu mamy największy wskaźnik przewozów pasażerskich. Dla nas, oprócz budowy dróg, transport kolejowy jest niezwykle istotny. Kolej to przyspieszenie dojazdu i likwidacja wykluczenia komunikacyjnego - powiedział wojewoda.
Na stacji Kartuzy będą dwa przebudowane perony, nowy układ torowy, wiaty, ławki, pochylnie na perony, ścieżki naprowadzające, a także - dla miłośników dwóch kółek - stojaki rowerowe. Podróżni skorzystają z nowej infrastruktury już w listopadzie.
- Realizowane zadanie na linii z Kartuz do Glincza wraz z tzw. bajpasem kartuskim w kierunku Gdańska to przykład inwestycji, która zwiększy atrakcyjność kolei w ruchu regionalnym. Zadanie jest istotną częścią większego projektu modernizacji trasy z Bydgoszczy do Trójmiasta. Dzięki realizacji zadania linia nr 201 stanie się dostępniejsza dla podróżnych, a portowi w Gdyni umożliwi odprawę większej ilości towarów przewiezionych koleją - zaznaczył Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Budowa linii kolejowej Glincz - Kartuzy obejmuje modernizację linii kolejowej, stacji Kartuzy, przystanku Dzierżążno, budowę łącznicy, 9 przepustów oraz rogatek i samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, budowę nowych urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym, a także fundamentów pod montaż słupów trakcyjnych. Łączny koszt robót to 179 264 998,18 zł.